torsdag 28. august 2008

Dikt

Jeg er nå på jobb på kontoret og her har jeg dekorert en stor, gammel hvit magnettavle med fotografier, dikt og bilder mine barn har malt. Sist, men ikke minst er det meste hengt opp med hjemmelagede magneter. Etterhvert får jeg vel kanskje til å vise bilde av dette...(He he, må trene litt.)
Jeg tenkte bare jeg skulle dele et av diktene med dere:


Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not there. I did not die.

Det kommer innimellom studenter innom som bærer på sorg etter å ha mistet noen, og dette diktet liker jeg så godt.


Ingen kommentarer: