onsdag 27. mai 2009

Når mannen skal stelle hjemme...

Er nettopp kommet hjem fra jobb+personalmøte.
Gledet meg fordi mannen hadde
aftenvakt og skulle gjøre husarbeid før jobb...
*****
Blant annet skulle han se til at denne jakken ble vasket og
hengt til tørk, for den har vi tatt med fra barnehagen ved et feiltak

Men hvorfor i himmelens navn kjørte han et
vaskeprogram med BARE den jakken???
Herlighet, kunne jo slengt med noen av de andre
tusen plaggene som skal vaskes...
Og når man rydder kjøkkenbenken -
hvorfor står det da 1! fat igjen midt på?

Sist, men ikke minst, hvorfor henger det 1! plagg igjen på
tørkestativet når de andre er brettet?
*****
Jeg har sikkert fler eksempler, men disse kunne
fotobevises...
Nei, her må det (nok en gang) opplæring til...;)
Noen som kjenner det igjen?
*****
(Glad i deg, Gubbelure, men noen husfar er du ikke...)
*****
Det har vært en lang dags ferd mot natt,
vi er klare for kveldsstell her og så skal jeg finne godstolen
og heklinga - det er så mange oldemorruter i hekleboksen
min nå at teppet er snart klart til å syes sammen:)

9 kommentarer:

Husmora sa...

Ha, ha, ha. Jeg ler av mannen din..prikk lik min. Han gjør så godt han kan, men så er han så distre at ting liksom bare blir sånn og sånn og han har alltid verdens dårligste unnskyldninger om hvorfor og hvordan :O)
Takk for skryt av headeren. Den har en misjon skjønner du, men foreløpig er det hemmelig. MEN, vi er ikke gravide eller venter flere små akkurat nå, bare så du ikke tror det. Hemmeligheten kommer snart.
Vil du ha t-skjorter? Jeg reiser ned på hytta i morgen, kan kjøpe med til deg om de har fler. De hadde masse da jeg var der. Bare gi beskjed du, jeg tar med meg internett nedover.

Fjordheim sa...

Ja det er noen likhetstrekk her til en mann jeg kjenner godt.
Men jeg har lært meg med årene at han får bare gjøre ting på sin måte, og så gjør jeg ting på min måte.
Jeg har vært en del syk opp igjennom årene, og da har han klart å gjøre det som måtte gjøres, med litt hjelp fra svigermor.
Ønsker deg lykke til med opplærnigen og ha en god natt :)

Fjordheim sa...

Glemte jo det viktigste. Det flotte smykke du hadde fått. Det var herlig. Jammen er du heldig.

Magny sa...

fniiiis... hørt dette før...
de blir så fort avledet , de , vet du...

god klem¨~~¨¨~¨¨~¨

Nikoline sa...

Ho,ho,ho... du,den opplæringa kan du enten berre gløyma,eller forbereda deg på å driva med den for resten av tida!
Eg har helde på i 36 år,men det blir aldri bedre...
Her i huset er det fast kotyme at eg lagar middag og dekkar på,han ryddar av etter maten. Ikkje EIN EINASTE GONG har det hendt at ALT er rydda.. det står alltid att eit eller anna! Kva ER det der?? Og eksempela er mange slik som hjå deg,trur me har prikk like menn me to... Men eg kan ikkje anna enn flira litt av det heller..jammen er dei gode å ha også:0)
Ha ein flott dag!

Karna sa...

He, he...det er såååå typisk...skjønner ikke dett jeg heller. Når de skal vaske klær, plukker de ut sine egne skjorter og setter vaskemaskinen på...uten å legge noe annet inni...merkelige greier!

Gurimalla! sa...

Her er det noen som må strammes opp ja! :-)
Og fint smykke du har fått. Det er sånne som er mest verdifulle!

Hanne-Marit sa...

Oj oj oj oj...har du åsså fått en "sånn" mann......*fliiire* Nån ting nøtte det bare ikke å lære dem 10000 ganger desverre, her må man telle te ti og akseptere forskjellan desverre....
Klem fra til tider frustrert kone ;)

Baard A sa...

Synes gubben din har skjønt det jeg..

1. Den ene jakken ble vaska fordi den var nødt å bli vaska, mens det andre kunne vente til imorgen, derav mannemantraet, hvorfor gjøre idag det du kan gjøre imorgen..

2. Fatet var for å pynte en tom benk, og for at du skulle ha et blikkfang å se at benken var rydda.. Hadde det vært tomt der er det ikke sikkert du hadde lagt merke til det? :-)

3. Litt samme som over.. Tenk hvor trist et tomt tørkestativ ser ut..? Nå blir det sprita opp av ett par bukser.. Utrolig hvor lite som skal til for å gjøre det til et flott møbel som sier "her jobbes det".. Også er det litt det samme som over.. Blikkfang..! :-)

På vegne av menn - bra jobba Stig! :-D