søndag 27. september 2009

Om stress og kjærlighet

Jeg er heldig, jeg er omgitt av kjærlighet.
Jeg vet det er mange som bryr seg og som setter pris på meg.
Jeg er frisk, jeg er mamma, jeg er kone,
søster, datter, barnebarn, venninne...
Jeg er heldig.
Jeg må slutte å henge meg opp i bagateller og
heller fokusere på de viktige tingene...
*****
Jeg vet at lillemann i magen bare vil ha nærhet og omsorg
når han kommer til oss.
Men jeg tenker til stadighet på alt som må
være klart om noen måneder.
Han vil bare ha mat, søvn og trygghet.
Han bryr seg for eksempel
ikke om at veggene på arbeidsrommet er grønne,
selv om mamma helst så at de var hvite NÅ!
Jeg stresser med uviktige ting til tider og jeg må skjerpe meg.
Jeg liker å ha prosjekter på gang,
men jeg hater stress...
Jeg skal stresse ned.
Jeg skal bare male ferdig bokhylla,
fikse lister til den nye tavla til guttene,
skrive ferdig to eksamener,
strikke ferdig babyteppet,
hente vogna på Reflex,
pusse opp yttergangen,
lage julegaver,
male badet...
*hmm...*
Jeg er omgitt av kjærlighet
og det er jeg takknemlig for.
Ha tålmodighet med meg,
jeg skal skjerpe meg -
om litt...
*****
Jeg setter så stor pris på de rundt meg,
og jeg vil at hele verden skal vite det!
Klem fra en tankefull Elisabeth!

15 kommentarer:

Anonym sa...

kom, jeg skal viske deg noe!! ikke vær så hard mot deg selv nå:o))

det hører med til graviditeten å være utålmodig!!! man skal ha "rede" ferdig i tide:o))Jeg vasket sikkert alle klærne til min første 20 ganger før hun var født.. de ble aldri ren nok:o))

dur ivei, men husk å trekke pusten mellom slagene..

Ha en fortsatt deilig søndag E..
klem fra mæ

Anonym sa...

Koselig innlegg og sant det du sier, man må ikke fokusere på små bagateller, fokusere på det som er viktig og positivt, vanskelig kan det være iblant, derfor er det greit å bli påminnet......
Ha en fin søndagskveld.
Klæmma

Anonym sa...

Hei du.
Viktige ord det der. Og alt kan læres... Kunsten er å finne balansen - man skal jo ikke bli helt tiltaksløs heller, liksom.

Men du er nok på god tur, det meste begynner jo med TANKEN.

Heidi sa...

Hei og hopp... tenkte bare æ (i den her anledninga) skulle si at æ har FRI på fredag. Hadde jo vært kos å møtes. Savne dæ og har jo vældi løse å se dæ med gravide mage igjen... Stor klem fra Heidi

hvitstil.com/Christine sa...

Også er du søskenbarn! Verdens beste! Du og søstra di!

Glad i deg med hvit eller grønn vegg.

Klem

hvitstil.com/Christine sa...

Også er du søskenbarn! Verdens beste! Du og søstra di!

Glad i deg med hvit eller grønn vegg.

Klem

Christina sa...

Hei vennen!

Så sant så sant..
Prøver å si det til meg selv også;)

Klem til deg

Hanne-Marit sa...

En av de viktigste milepælene i livet e den dagen du skjønner hva som VIRKELIG BETYR NOE i den store sammenhengen.....og det e ikke kossen farge det e på veggan eller om du har de rette design-glassan i skapet !! Æi trur du av alle har skjønt ka som e det viktigste :))

Stor god klem !

moa sa...

halloen kjære elisabeth -
søte,gode du..
så fint skrevet..
ikke rart du er omgitt av massevis av kjærlighet - du er jo du :0)
så fin magen din er...
lillemann..? vet du, allerede?
du er nå toppers, uansett grønn, gul, rød eller hvit vegg :0)
klemmer fra meg..

Muffin sa...

Det var en veldig lang og krevende liste med gjøremål du har pålagt deg selv. "Pusse opp yttergangen" er jo ikke noen bagatell akkurat... jeg ville prioritert eksamenene og satt resten på en venteliste. Hør nå på et godt råd fra en gammel ringrev :)

Monicas sa...

husk å ta godt vare på deg selv....puste litt innimellom.....flott innlegg...

Anonym sa...

..til ettertanke - det gjelder vel flere av oss..!

SmilKKann

Helene sa...

Ja, jeg henger meg på Christine - søskenbarn også! Viktig! :)

Tre måneder til vi ses! Hepp!

h.espe sa...

Fine ord her... :o)

Svisj, så var helgen over og vi er alt godt inn i en ny uke - hvor blir dagene av..?

Ha en superduper uke - nyt dagene!

Klem fra Hildegunn

Unknown sa...

Som jeg kjenner meg igjen da jeg ventet "Gusse-mann"... Nydelig innlegg forresten, og du er virkelig flink å ordlegge deg!

Takk for hilsen inne hos meg :o)
Veldig koselig kommentar!

Du spurte meg om jakken - nesten litt komisk å si det, men den er kjøpt på H&M på barneavdelingen ;o)
Ja, sånn kan det være at man finner brukbare ting der man minst venter det :O)

Klæm