lørdag 9. januar 2010

Herlig lørdag

Johannes og jeg har vært ute og måket vekk våt snø i dag.
-det var tungt, men deilig å bruke kroppen litt.
Viktor og pappan i huset har vært
på "bruket" og hentet ski og annet vinterutstyr.
Etter utelek har vi kost oss inne:

Par nummer to med tovede perlestrikk-votter
er ferdige, de har fått hjerter på ved hjelp av nålefilting.
Her avbildet foran stor-magen!
Syns de ble søte,
men må nok trene litt mer på nålefiltingen,
for perfekte er de ikke.
*****
Lunsj i dag:
Scones med hjemmelaget blåbærsyltetøy:
Ferske scones,tyve minutt å lage og VIPS:
et nydelig måltid:)
*****
Ha en fin ettermiddag!
Klem!

15 kommentarer:

Eirin Bjørnstad sa...

Har også stor sans for scones og liker å trylle fram denslags. ;-) Flotte vanter, er det vanskelig?
Selv er jeg litt fanget i bluesen i dag og har blogget om det inne hos meg. God helg til deg og guttene dine.
Klem fra Eirin ;-)

Fru Fjeldhammer sa...

Helt perfekt! du er flink...
klem

Anonym sa...

Så hærlig det første bilde var, søt mage og flotte votter.
Fortsatt koselig helg.
Klæm

Monicas sa...

heisann.....du og du for noen nydelige hjertevotter.....me like:) er nålefilting vanskelig?....vakker farge hadde du og...fersk gjærbakst lukta æ helt hit...nyt kvelden

Monicas sa...

heisann.....du og du for noen nydelige hjertevotter.....me like:) er nålefilting vanskelig?....vakker farge hadde du og...fersk gjærbakst lukta æ helt hit...nyt kvelden

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
og et riktig godt nytt år til deg og dine!
Er alltid så veldig koselig med en lyd fra deg :o)
Tror helt klart at vi skulle skravlet godt i vei over en kopp Nespresso ja ;o)
Og nye matoppskrifter lover jeg deg å bidra med!
Lurer allerede på om jeg må legge inn ei gratinert blomkåloppskrift ganske snart...
Gooo klem til deg og magen!

Fjordheim sa...

Vottene var helt nydelige. skikkelig herlige med hjerte på.
Du er rask med pinnene.
Scons er raskt å lage og godt.
Ha en god søndag :)

Josefine sa...

Heisan...godt nyttår til deg også!!

Så flotte votter du har laget. Likte både fargen og de søte hjertene:)

Ja nå er magen stor og fin, tenk at det ikke er så lenge til nå...så spennende!!!

Håper du er frisk og har det bra, varme klemmer fra meg til deg

monica fra Sykkylven sa...

Steik for noken stilige votter du har strikka. Både vottene og fargen var heilt nydelig! :-) tar du imot bestilling???? kjøper gjerne et par av deg. ;-)

E ny inne på bloggen din. dukka innom her ein dag, fann ein link fra ein anna blogg eg leser. Og fra no kommer eg til å kikke innom denne fiiine bloggen her kvar dag. ;-)

kos deg videre på denne "herlige lørdagen" :-)

Anonym sa...

Råflott!!! kan hverken strikke eller filte men for meg ser det perfekt ut..

herlig bilde med "hjertemage" :o))

klem fra mæ (gidde ikkje å logge mæ inn)

Lykkelita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lykkelita sa...

Til Monica fra Sykkylven. Send meg en mail på elisabethbd@bluezone.no så kan vi snakkes nærmere:)

Elin G P sa...

Heiiia,tusen,tusen takk for koselig kommentar på min blogg=) koselig blogg du har her,vottene va så søøte og bakverket med tibehør av blåbærsyltetøy fristet meg =)jeg kommer til å titte innom din blogg ofte skal du vite =)
Hilsen Elin P

Red Hobbitt sa...

Vottene var kjempefine. Stormagen også......nå er det vel ikke lenge igjen før den blir mindre. Det blir spennende. Håper det blir sånn som dere ønsker at du får være hjemme.
Ser du har brukt boka Krymp, den kom jeg jo på at jeg også har. Blogging er lurt, man blir virkelig inspirert.
Ha en fin søndag=) PS! I dag må du holde deg inne, det er ikke "gåanes" ute på "glarholka"

Unknown sa...

Å så fine de vottene var!!!!
Ang bildene så må du nu gjerne stikk innom Victoria cafe' og ta en titt en dag. Har hengt opp masse nye bilder :o)
Mange av den er ikke helt tørre enda...men de kan jo like gjerne henge der å tørke som her.

Ønsker dæ en fin søndag!
Klæm