torsdag 29. april 2010

Inspirasjon

Som tidligere nevnt har jeg vannvittig lyst til
å bli venn med symaskinen min.
Jeg fikk den i 30-årsgave av mine foreldre og den er knapt brukt.
Jeg har lagt opp gardiner, sydd et (skjevt) hjerte
og laget en pute på den++,
men det blir liksom ikke "full klaff" mellom oss...
Nå er det slutt på at vi skal skule på hverandre
hver gang jeg kommer inn på arbeidsrommet.
Så pent stoff, et par bøker og noe sy-tilbehør er
kjøpt inn...
Håper det hjelper:)

Boka viser grunnleggende teknikker og
er enkel å forstå.
Jeg kjøpte den på bokkilden.no og
har kost meg med å lese i den.
Praktisk at den ligger støtt ettersom
det er ei oppslagsbok som gir gode råd underveis i prosjektet mitt.
*****
Og så tok jeg kusine Christines råd
om å skaffe seg denne boka:

Det ER så mye søtt og flott her at
det er bare å løpe og kjøpe.

Slike ting vil jeg lage:)
Denne er også kjøpt på bokkilden.no
*****
I dag skal jeg på babytreff igjen og jeg TROR
vi får servert svenske kanelbullar av søte Seija:)
-mmm, men først skal vi gå en trilletur...
Ha en fin dag alle sammen!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønner godt åssen du har det. her er det enda værre.... Det er ikke nok med at vi skuler på hverandre, lissom.... Symaskina GLEFSER faktisk etter meg hver gang jeg går forbi ! Nå skal jeg gjemme den lengst inni kottet, slik at jeg lipper å se a !

Goooo hælj ! :-)

Cathrin sa...

Hehe...godt å høre at d e flere som slit me symaskinan. Kjøpte mæ en i fjor æ og i hælga leita æ den fram fra en krok, nestøva og ennu ikke tadd ut av eska. Prøvde å se d positive i d når æ brukte ca 1/2 time på å få trædd i tråan, og fikk d telogme tel telslutt. Så nu har æ sydd 3 rætte streka på et kort utn at vi krangla nævneværdi, kanskje vi e på tur å bli vænna etter mange år som bitre fienda? ;o)

Anonym sa...

eneste som nytter er tålmodighet tror jeg.. har det på samme måte, kjøpte en billig maskin på Obs da jeg kom nordover i tilfelle jeg fikk anfall:) det har ikke skjedd noe enda:))

kos dokker på treff i dag :)) klem

Velkommen til min kreative verden sa...

Her kost meg gjennom bloggen din. Masse fine prosjekter med garn og pinner.

Du som er så flink klarer fint å bli venn med symaskinen: )

Hilde C. sa...

Jeg har lurt litt på om jeg skal kjøpe den boka, og etter din anbefaling tror jeg jammen jeg skal gjøre det. Har de samme bøkene for strikk og hekling, og de har jeg brukt ganske mye :-)