søndag 27. mars 2011

Muffins og litt til

Vi har fått kaffegjester og da måtte jeg kaste i hop noen muffins.
Utrolig nok var det fritt for vaniljesukker
i huset (det skjer jo aldri...)
så jeg måtte skrape frø av to vaniljestenger
for å få vaniljesmak på muffinsen og litt i glasuren:)
Åh, det ble smakfullt!!!

Mmm, glasur av Philadelphiaost, melis og vaniljefrø.
*****
En tur innom Europris her om dagen
førte til full stearinlyseske.
Jeg tror jeg har nevnt det før,
at de beste stearinlysene finner man på Europris...

Mange timer med kos her...

*****

På Rema hadde de nydelige roser også.
En pakke på 20 ble med hjem.
"...Til Elisabeth - Fra Elisabeth..." Ha en fin søndag:)

6 kommentarer:

Gry sa...

Nå fikk jeg vann i munnen :) Muffinsene dine så veldig gode ut :) Kos deg med besøk og ha en fortsatt god søndag :)

Åse-Lill sa...

Her bakes det også... Så fint kakefat du har, ett slikt står på min ønskeliste:)
Nyt søndagen.
Klem:)

Unknown sa...

Hørtes og så godt ut :) Håper at dere har det bedre i dag!

Ønske dåkker ei skikkelig frisk og god uke!!!!
Klæm

Fjordheim sa...

Å, det såg virkelig godt ut. Skulle gjerne hatt noen av dei muffinsene ja. Kan tenke meg det smakte godt.
Koselig med sterinlys, og roser.
Ønsker deg ei god uke :)

Anonym sa...

De ALLER beste te-lysene jeg har brukt, og bruker, er av 100 % stearin. Kjøpt på Coop OBS. Litt dyrere enn andre, men jaggu får man valuta for pengene. Bare et lite tips ;)
Ha en fin dag :)
Klem fra Hilde.

Unknown sa...

Hei
Ble også, utruli nok, fri for vaniljesukker i forrige uke, men hadde vaniljestenger.
Kom på at jeg hadde lest en plass om hjemmelaget vaniljesukker.

Ta en beholder som er lufttett. (Syltetøyglass el.)
Ha i sukker eller melis og putt i den brukte vaniljestanga. La det stå ca 1 uke.(Kan også brukes før. Det luktet godt i glasset etter bare noen timer) Og, vips, du har vaniljesukker :):):)
Etterhvert som du bruker av sukkeret, kan du bare fylle på med nytt sukker. Vaniljestanga gir fra seg smak leeeeenge, sies det.

Det finnes også en prosess med å kjøre vaniljestang og sukker i foodprocessor og sikte ut sukkeret, men den har ikke æ prøvd.

Mye bedre enn det kunstig fremstilte vaniljesukkeret. For det er laget av vannilin og ikke vanilje.

Anbefales!