torsdag 11. desember 2008

Lucia og nissefest!

Et lite innlegg før sengetid.
I dag har jeg jobbet dobbelt, men fikk med meg Lucia-frokost i barnehagen.
Det er en koselig tilstelning med frokost for foreldre og barn og Lucia-tog
som alle barna får være med på.
Men i år ville ikke Johannes på 3 år være med,
Han er sjenert og liker seg ikke når det blir for mange folk rundt ham.
Vel, sånn er det og det forholder vi oss til
(men vi kommer til å jobbe litt med den utfordringen,
uten å presse han.)

Her sitter Johannes og spiser, glad og fornøyd,
mens de andre ungene går Lucia.
Viktor på Toves arm
(håper det er greit at du ble blogget "tante" Tove)
*********
Etter barnehagen i dag dro Stig Erik og ungene på
nissemarsj i Beisfjord.
Det var iskaldt, men kos med grøt og nisse!
Pappaen med småttisene og niese prinsesse Marte

Marte, Johannes og Viktor
*******
Da er det natt her og sengen kaller.
Sov godt, alle sammen:)

6 kommentarer:

Josefine sa...

Å så kjekt! Nissemarsj og Lucia frokost..så gøy!! Så flinke dere er til å gjøre koselige ting..sånn skal det være! Førjulsklem fra Josefine

Anonym sa...

Hei hei,
Å så koselig med Luciafeiring i skikkelig vinterland! Her er det også luciafeiring idag - synes nesten det er en av høydepunktene i adventstiden. Ha en fortreffelig dag Lykkelita :)
Klem til deg fra Solveig

Anonym sa...

Hei igjen,
Å nå leste jeg ditt forrige innlegg og ser den gode beskjeden - hva skriver man annet enn at det var veldig godt å lese! Tenker juletiden deres er litt ekstra spesiell i år.. :)
Klem igjen

Anonym sa...

Hei igjen,
Å nå leste jeg ditt forrige innlegg og ser den gode beskjeden - hva skriver man annet enn at det var veldig godt å lese! Tenker juletiden deres er litt ekstra spesiell i år.. :)
Klem igjen

Julies sa...

Nyt tida med småunger, selv om den kan være slitsom innimellom.
Blir litt nostalgisk, jeg - når jeg ser sånne barnehagebilder. Da unga var små trodde jeg at det var ei hel evighet til de ble store - men det var det ikke, nei !
Uff a meg.... nå føler jeg meg nesten som ei gammal kjerring som gir gode råd til ungdommen !

Kate-Marita Pettersen sa...

Så koselig med bilder fra Lucia feiring. Vet du, jeg husker så godt første gang Mathilde skulle gå Lucia i barnehagen. Ho va tre og et halvt år og ungene hadde akkurat kommet ut av ei dør og skulle begynne å gå da ho fikk øye på mæ... Og dermed gikk ho rett ut av "toget" og i armene mine,, og nekta å gå videre.. Ville selvfølgelig ikke presse henne, så det var helt greit. Vi fikk kost oss masse selv om ho ikke ville gå sammen med ungene og synge:)
Hvis du stikker innom til meg kan du hente med deg noe fint.)
Go helgeklæm fra Kate:)