søndag 22. februar 2009

Fastelaven og vårinspirasjon

Ja, det ble fastelavensboller i dag!
Litt grisete, men veldig godt!
Vi har vært 12 stykker til kaffe og fastelavensbolle- slabberas
og det var koselig:)

MMmm, kaloribombe:)


Jeg har pyntet med turkis farge i kjøkkenvinduet,
ble litt vår-inspirert!

Primulaen blomstrer og minner om tider som kommer


En orkide har fått flytte inn hos oss,
får se hvor lenge den varer;)


Det går trått med vm-genseren.
Ble lei og strikker heller Fishermans Friend votter
for tiden.
Mønsteret til de har jeg kjøpt hos Muffins verden
og de er så morsomme
*****
Ha en fin søndag!!

8 kommentarer:

Josefine sa...

mmm....bollene så farlig god ut:)
Synd det er langt til deg, skulle gjerne vært der på kaffe i dag!

Den genseren blir flott, mye arbeid med den der! Fint med turkis fare på kjøkkenet..det frisker opp og minner om litt vår.
Ha en flott søndag, klem

Kate-Marita Pettersen sa...

Vakkert innslag fra dæ, så fint du har pynta:)
Det hørtes nu veldig koselig ut med fastelavensboller med mange venner på besøk:)
Jeg har hatt barnefri helg, så vi har bare slappet av og kost oss:)
Ha en fin søndag kveld,
klæm fra Kate:)

Guro sa...

Likte godt det turkise innslaget, ja, d e'kje ellers så my som minne om vår, - bortsett fra at vi faktisk kan høre måsen :0).
Her blir d "lettvarianten" av fastelavensbolla, uten melis og krem, men kjempegod bolledeig ;). Vi sku hatt unga hjemme, da va alt annerledes. Midterste avkom fløtte nordover, begynne på kammeret her i mars :0)
Ellers sett no vi "gamlingan" på kver sin maskin og jobbe, æ har bare tatt en tjuvpause....

AnKa sa...

Jammis di bollan sku eg ha hadd her på bordet mett no.... Hihi
Masse fint på bloggen din.
Ønske deg en fin søndagsettermiddag.

Anonym sa...

Ååå så fine votter og sokker på den siden.
Dritt at hun sender ut på mail da, jeg har ikke fungerende skriver. Kunne tenkt meg masse av de oppskriftene, det er jo verdens fineste julegaver. Sukk.

Hilde C. sa...

Genseren ser jo flott ut, jeg håper du kommer i havn med den etterhvert :-)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
deilig me fastelavensboller ja!
Har kost oss me det her også i dag.
Og nå du matleie trebarnsmor(siterer deg fra kommentar hos meg ;o),nå har jeg lagt ut oppskriften på Sheperds pai.
Skjønn Phalaenopsis dere har fått i hus.Har stelletips til deg:Ca.en gang i uken fyller du pyntekrukken opp me lunkent vann (ikke opp i bladfestet).La orkideen stå og trekke vann til neste dag.Hell så av alt gjenværende vann.Pass på at den ikke utsettes for trekk og at den ikke får mindre enn 20 grader.
Da vil du ha glede av den lenge lenge,og den vil blomstre igjen også.Men det kan ta mange mndr.ml.hver gang.
Kjerstiklem

Made by KKann sa...

Herlig vårstemning hos deg nå ja! Turkis er en så flott farge! Jammi - deilige boller.. Det ble ingen boller hos meg..så vi får ta det igjen en dag snart!
Så kjempe fin genser du strikker! Smil!

Ha en super duper mandag!

KlemKKann