mandag 21. desember 2009

Småstrikk

Da er jeg nesten i havn med strikkeprosjektene til julegaver:

Et baktus-skjerf har fått heklet kant og to heklede blomster.

Til en liten dame!
*****
Jeg fikk laget to nye sitteunderlag,
siden det første ble litt stort.

Oppskrift til voksne finner du her
Jeg har brukt Fritidsgarn.
-
Dette passer til små barn
og da la jeg opp 50 masker
Strikket 42 riller
felte de 14 i midten,
la opp 14 masker over det igjen
og strikket 5-6- riller til.

Tovet på 40 grader X 2 med ei spiseskje grønnsåpe
Enkelt og raskt

To små damer finner disse under treet i år:)
*****
Fredrik er kommet hjem,
så deilig det er å ha han i hus!
Klem til alle:)

6 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Så koselig med besøk på kontoret i dag!!!

jannes hobbykrok sa...

Så masse fint du strikker,og så flott denne bloggen var!Titter snart innom her igjen!Ha en flott førjulsaften!
Janne

Bodil sa...

Er berre innom for å ønskja deg ei god jul :)

vintagepaitings sa...

Hei kjære Elisabeth,
Titter innom for å ønske deg en riktig god og fredfull Jul! Her har julefreden senket seg og selv om det gjenstår litt i morgen er føler jeg roen... deilig.
Det har vært velidig hektisk de siste ukene og jeg har rett og slett ikke hatt tid til å blogge men idag leverte jeg de siste bestillingsbildene og nå kan jeg puste ut... kjenner at jeg begynenr å glede meg til Jul!!!
Håper det går bra med deg og den lille i magen - nå er det vel ikke mange ukene igjen?
Ble veldig inspirert til å prøve sitteunderlaget som du har strikket!
Vil også benytte anlednignen til å takke for alle de koselige og oppløftende kommentarene på bloggen min :) det er alltid så koselig med ditt blide åsyn på bildet ditt.
Kose deg med alle gutta dine i julehøytiden!
Stor klem fra Solveig

Hulda sa...

Så mye fint du har laget. Jeg likte spesielt godt skjerfet, spesielt og fint. :) God Jul til deg.

Anonym sa...

Skulle ønske jeg hadde bare litt av den energien din:o)) har ikke tatt i håndarbeid siden i april.. vel det har ikke vært særlig tid heller men i jula!! da skal jeg hekle..

Hvordan er formen nå?? og når er det egentlig du har termin??

I dag er det den store vaskedagen og treet skal pyntes i kveld.. håper julefreden senker seg etterhvert her også.. vi har fått masse snø og det gir litt mer stemning enn de grå gatene:o))

Ha en deilig lillejulaften.. klem fra mæ