fredag 18. desember 2009

Nissegutter og oppskrift på tovet sitteunderlag:)

God morgen, venner!
Viktor og Johannes har nissefest
i barnehagen i dag og pappa'n hadde ordnet dem nye nissedrakter.
De var sååå fornøyd med nissedraktene at de helt
glemte hvor trøtte de egentlig var:)

Alle skulle fått en sånn søt nisse på døra på julaften!
*****
Sitteunderlaget er ferdig,
jeg synes det ble litt stort for en liten "dame".
Får se om jeg strikker et til.


Oppskrift på tovet sitteunderlag!
La opp 80 masker på rundpinne nr 6,
strikket 58 riller
felte de 20 i midten
strikket 6 riller over dette igjen.
*
Det florer med oppskrifter på nett,
dette passer til en normal-rumpet voksenperson:)
*
På pinnene nå:

Votter!
Karisma garn på pinne 3.5 -
det går nok fort.
Oppskrift finner du her
*****
Nå skal jeg hoppe i dusjen og
gjøre meg klar til et etargilde på jobb!
MMM - det skal bli godt:)

4 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Kjempefint sitteunderlag, flotte farger ilag. Hvis det er for stort, er det bare å tove det forsiktig en runde til.

Margrethe sa...

Et slikt sitteunderlag må være perfekt å ha med seg ut i kulda!
Fine sjal du hekler deg. Eskimo er et garn jeg er veldig glad i. Mykt og herlig, og så er det tykt og da går det fort å bli ferdig :)

Min stil sa...

Sååå søte nisser. Blir deilig å kunne gå ut i snøen nå å lage snømann. Deilig julevær. Må vel benytte anledningen, mens snøen ennå er kram. Melder 20 minus til julaften... Huttetu!
Ønsker deg og dine en hærlig førjulstid.
Klæm Susanne

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg