torsdag 19. august 2010

Moderne bilferie


I min barndom kjørte vi ofte til Sverige på bilferie. Lillesøster Maria og jeg slengte rundt i baksetet, bilbelte var for de voksne i forsetet, og vi kranglet om det meste. Vi var lei av bilkjøring før svenskegrensa var passert... Det ble røyket i bilen og jeg ble alltid bilsyk. Hvis man ikke fulgte skiltene og hadde god retningssans kunne man ende opp langt fra bestemmelsesstedet. Det er annerledes i dag. Vi ser film i bilen, alle sitter i stramme seler, vi har gps som forteller hvor vi skal, hvor fotoboksene står og piper når vi kjører litt for fort, i tillegg har vi mobiler:)Så her sitter jeg å blogger mens den ene kilometeren etter den andre tilbakelegges... Det er andre tider:)

3 kommentarer:

Cathrin sa...

Ja d va andre tie d! Di våksne røyka i biln me vinduan igjen så vi ikke sku få trækk på oss og bli sjuk... :o)
Ære være DVDspellern, trur vi hadde blidd smårar om den ikke hadde vært me i biln når vi kjøre længre enn tel byen. Har en litn kar som sett bake og rope mamma, mamma hele veien da. Dokker får nu kjøre førsekti og go tur videre! :o)
-klæm-

Frihet sa...

he he ja andre tider.......forandring til det bedre!!

Forsatt god tur!

Anonym sa...

jo takk jeg husker de bilferiene meget godt !!

vel hjemme ser jeg og rett i arbeid.. du e tøff!!

god helg og klem