tirsdag 31. august 2010

Kom igjen...

Jeg sliter med å komme i gang med
"or'ntli'blogging" etter sommeren.
Det er jo så enkelt å dra frem mobilen
og sende et innlegg fra den.
Men jeg skal skjerpe meg...
Strikking er jo alltid en bloggevinner hos meg så
mitt første "or'ntli'bloggeinnlegg"
i høst får bli om det som er på pinnene nå.
-
Jeg strikker jakke fra Drops design til Edvard.
Det er i Merino Extra Fine-
et vannvittig deilig garn,
men det nupper etterhvert,
så det passer best til de aller minste.
Sjekk strømpepinnestørrelsen,
jeg rett og slett elsker disse små -
perfekt å bruke til ermene.
*****
Et annet tema som ofte går igjen hos meg er jo baking.
Og selvfølgelig er det bakt noe nå også...
Inspirert av kusine Hvitstil
har jeg bakt tante "Mor i nord"s rundstykker
Hele 54 stk ble det og de er "jättegoda"!
*****
Jeg prøver å besøke alle på blogglisten min innimellom,
men kommentarene er heller sjeldne.
Skal skjerpe meg der også...
*****
Nå venter pinnene igjen!
Tudeluu..

8 kommentarer:

Nikoline sa...

Hei på deg Elisabeth!
Strikketøy er ein god terapi sommar som vinter,men eg får ALLTID lyst å starta på nytt strikketøy når hausten kjem... Du er jo spesielt heldig som har slike SMÅ å strikka til,blir fort ferdig då...eg får halda meg til vaskeklutar og håndklær enn så lenge,så får me sjå om det ikkje blir noko meir "skikkeleg" etter me er komne i orden i nyehuset.
Ha ein fin dag:0)

Cathrin sa...

Ska se bloggløsta kommer me mørketia, lættere å sætt sæ ne å lage lange innlegg når rægne øse og vindn piske mot husan.
Va arti førr ongan på formiddagen i Skjomen, men endel barnesykdomma som dæm bør førbedre tel næste år ja. Som feks. at man ikke fikk kjøpt sæ værken vått eller tørt før langt utpå dagen, va nån sultne og tørste småfolk rundtomkring. Sku åsså vært litt mere på markede, va ikke så mye som frista. Satse på at d bedre sæ næste år. Konsertan på kvellan va vældi bra, og CC Cowboys va bare helt rått. Blir nok me tel næste år vi å, syns d e arti at nån tar initiativ tel å lage litt liv hær i byen.
Kos dæ masse!
-klæm-

Frihet sa...

Strikking er jo topp bloggmatriale. Så fin genser lille mannen får. Å de rundstykkene skal prøvest......

Isabell sa...

Du blogger nu masse, og det er så lettvint å blogge med telefon. Har dere flytta hjem igjen? Søt liten jakke! Skulle ønske jeg også kunne strikke :) Men bake kan jeg litt vettfall og de rundstykkene så veldig gode ut. Sikker kjempe gode med brunost, når dem er litt varme og god te til. mmmm :) Ligger en award til deg på bloggen min.

Klem Isabell

Konemor - Maria sa...

Flinke deg, du er altså en racer med strikkepinnene! Har så lyst å strikke jakke nå, så spørs om ikke det blir neste hobbykveldprosjekt ;-).

Hasigamas mamma sa...

Huff, jeg verken baker eller strikker.... for ei dårlig husmor... flink til å rydde da! :)
Så skjønne bilder under her!
Klem
Lise

Fjordheim sa...

Nå ble jeg nesten sulten igjen. Såg så godt ut med hjemmebakte rundstykker.
Flott jakke du strikker.
Ha ei fortsatt god uke :)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, hei
Så flink du er til å strikke - dette blir en god genser til lille-gull-Edvard. Sliter med å komme igang med blogging etter sommeren, jeg også - men nå har jeg lagt ut et innlegg; juhu.