tirsdag 28. oktober 2008

Litt mer maling

Fant et gammelt nattbord på et rom som ikke er i bruk.
Nå har det fått første strøk maling -
vi får se hva mer jeg maler etterhvert.
Er på stadig jakt etter nye ting jeg kan endre på...;)
Gikk fort da, nesten bare glatte flater.

Etter å ha hørt på Bjørn i to timer, fikk Anne Grete Preus slippe til..
MMmm, jeg ble mer ettertenksom i malingen,
he he, men jobbet like hardt og sang like mye!!
Jeg anbefaler denne type aktivitet for mennesker
som sliter på et eller annet vis
- det er mye terapi i noen timer med musikk, tanker
og litt kosejobb mellom hendene!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy til effektivitet altså. Du må bare komme hit å male hvis du går tom for møbler ;O)
Pusser du før du maler, eller maler du rett på? Heftgrunn?

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Elisabeth

Det blir såååååååååååå fint! Du burde ta av tre-knotten og heller kjøpe en fin porselensknott.( jeg kan få tak i om det ikke finnes hjemme)
Nattbordet kommer til å bli som nytt!

Klem

Kate-Marita Pettersen sa...

Så utrolig kreativ du er:) og jeg kjenner meg sånn igjen i å spille musikk når jeg f.eks. gjør husarbeide. Alt går så mye lettere da:)

Ha en flott onsdag:)
Klem fra Kate:)

h.espe sa...

Heisann...
For å "falme" kopier/utskrifter av gamle bilder el. bruker du rett og slett bare en fuktet tepose som du stryker over motivet, og lar tørke etterpå. Dette gir en svak "falmet" effekt. Dersom du ønsker en litt dypere effekt, blander du ut pulverkaffe i vann, i et kar. Legger utskriftene i, slik at kaffevannet dekker. La det ligge og "trekke" noen minutter før du tar det opp, og legger det flatt for lufttørking. Når du bruker denne teknikken tar det litt tid før papiret tørker, bruk av tepose går litt raskere.... Lykke til!!!

Ha en flott uke videre!

Klem:o)

Anonym sa...

God morgen :)
Ja herlig med musikk til arbeidet! Ser jo ut som det har gått unna hos deg :) Må også tipse deg om en sang på bloggen SeAangel (se link hos meg) som bare er SÅ nydelig! Jeg logget meg inn hos henne igår og hørte på mens jeg malte - og penslene bare danset i vei - eller strøk rettere sagt over lerrettene. Så inspirerende! Ha en flott dag du også - her daler snøen ned i store flak og barna var elleville - en HERLIG morgen :)
Klem fra Solveig