lørdag 9. mai 2009

Litt av hvert

Jeg skal bake to Gulrotkaker.
Det er konfirmasjonshelg og jeg har
meldt meg som kakebaker til to kollegaer.
*****
I den forbindelse har jeg gått til anskaffelse
av en ny sprøyte til dekorering.
Den jeg hadde var poser med tupp og resulterte
i mye gris etterhvert.
*****
Spent på om denne fungerer bra.
Den kostet 59,- på Glassmagasinet.
Husker dere gresshodene til gutta?
Vi klipper dem regelmessig, men frisyrene er
helt umulige å få kontroll på :)
*****
He he, det er min også for tiden,
så om en time sitter jeg i frisørstolen.
Jeg har bestilt en ekstreme "make-over"
men vi får nå se...
*****
Jepp, vi skal plante i dag også...
Jeg har kjøpt et sånn lite minidrivhus
og disse skal plantes:
Spennende for meg og spennende for småttisene.
Sist jeg forsøkte fikk jeg bare noen lange sytråder...
Nå har jeg akkurat meldt meg inn i Hagelaget,
min venninne Hanne er medlem og
har kommet med noen råd...
*****
Jeg skal nå vise dere mine lapper:
Se, hun hekler!!!
Det er litt skjevt og skakt, men det kommer seg.

I alt tretten stk til nå, flere skal det bli!
*****
Jeg kommer innom til dere alle etterhvert,
takk for kommentarer og for at dere er innom;)
Håper alle får ei strålende helg!
Stor, solfylt klem fra Elisabeth

12 kommentarer:

vintagepaintings sa...

Hei hei Elisabeth,
Åh så flink du er - imponerende! Sikker på at det lappeteppet blir kjempefint!
Mange koselige innlegg du har hatt siden jeg la igjen en liten hilsen til deg, men ønsker deg en super og solfyllt helg!
Stor klem:)

liven sa...

Neimen så flink du er med heklingen da:o)
Har kjøpt erteblomst frø jeg også som jeg håper på å få sådd i dag!!
Lykke til med bakingen....gulrotkake er knallgodt.....og kos deg hos frisøren:o)

Bodil sa...

Her var det masse koseleg:) Du er jo kjempeflink til å hekla du! Eg kan ikkje sjå noko som er skakt og skeivt. Kos deg med heklinga:)

Japsee sa...

Hei hei!

Det ser ut til at du får en spennende lørdag, ny frisyre, kakebaking og planting. Nok og gjøre har du hvetfall:)

Gress-hodene var festlige.
Håper du og dine får en fott helg. Klem fra meg

Jannickes Hjemmekos sa...

Ja, du er virkelig blitt flink med heklingen - kjempegøy, ikke sant? Kos deg med dagen i dag og fortsatt god helg. Klem fra Jannicke

Guro sa...

Du har jammen mange jern i ilden t ei kver tid, æ e stadig imponert. Tar du bilde etter "extrem make-over"?

Fjordheim sa...

syns du er blitt flink til å hekle. dette kommer til å bli flott.
Er på utkikk etter ei sprøyte jeg også, men har lyst på ei med "pumpe" på. Hadde ei før, men den er blitt ødelagt. Overtok den etter min mor, så den var gammel.
Leter på buktsalg etter ei lik. Men har ikke funnet det enda. Kanskje jeg skal kjøpe ei slik du har kjøpt deg så lenge.
Lykke til med baksten :)

Julies sa...

Hei du !
Kjempefin sveis du fikk hos frisøren, ganske ekstrem ... men det var jo det du ville ! Men grønn...? Jaja, det er jo vår...
Og det heklesjalet ditt blir kjempefint !
( Dette er ett skrekkeksempel på hvordan man kommenterer hvis man ikke har lest innlegget godt nok )
Jeg har lest hvert minste lille tegn og venter bare på neste innlegg fra deg, der du viser hvordan man ser ut etter en ekstrem makeover ! Har vurdert det samme sjøl, skjønner du !
Fortsatt go helg til deg der i nord !

Anonym sa...

Hei på deg:)
Nei, så flink du er blitt med heklingen, kjempefint heklet!
Sitter på landet å slapper av i dag etter en arbeidsfylt dag i går. Ikke bare, bare å være småbruk eier ;) Raket løv i nesten 6 timer, men godt å være ferdig.
Fortsatt god helg til deg.
Klæm fra meg

Havfruen sa...

Så fin en blogg du har!! Ble imponert over heklingen din!! Vil så gjerne men får det ikke til!! Uansett håndarbeide...
Jeg har også et gammelt norgesglass, det brukes som kaffeboks!
Ha en fortsatt flott søndag:)

Anonym sa...

Åååå det blir jo kjempefint.
Jeg hekler for harde livet her jeg og nå, endelig fikk jeg lært meg.
Og det er takket være deg. Du minnet meg på det med innlegget ditt, og nå sitter jeg her med 6 nyheklede fine lapper. Takk, takk.

Hilde C. sa...

Så flott at du fant ut av det - rutene ser kjempeflotte ut :-)