tirsdag 20. oktober 2009

Arvegods til desserten

Disse skålene har jeg arvet fra min farmor.
Hun kunne ikke skjønne hva jeg skulle med de gamle, slitte
dessertskålene.
Tenk så mye godt som er servert i disse...
Farmor er nemlig er racer på desserter
og denne uka har jeg satt meg fore å ha dessert hver dag.
Sterke farger og lett blanding.

Disse er jeg vokst opp med og derfor betyr de veldig mye for meg.

I utgangspunktet har de stått høyt oppe
i et skap fordi jeg er så redd for de.
Men i går hadde jeg en samtale med meg selv...
(ooppps, preges av å være hjemme på dagene...)
Da kom jeg fram til at de gjør liten nytte for seg gjemt bort.
Så dette skal bli hverdagsskåler nå.
I går hadde vi blåbær- og jordbær-gelè med vaniljesaus
til dessert.
I dag tror jeg vi skal ha Makaronisuppe...
Det er min farmors spesialitet!
*****
Ha en fin dag alle sammen!

9 kommentarer:

Karna sa...

Nå fikk jeg litt julefølelse jeg, for slike fruktfat, bare de er helt lyse har min mor alltid fremme til jul...koselig med så fint arvegods!

Karna sa...

Det er meg igjen...he,he...jepp urverket er i midten, selve viserene er tynne og kjempe lette så det skal nok ikke så mye til...

Muffin sa...

Så fine de er, minner om et eller annet vi hadde da jeg var barn. Det er lurt å bruke dem, hva skal man med dem når de bare står i skapet? Her er klenodiene i daglig bruk og til stor glede, er bare litt ekstra forsiktig med oppvasken.

Cathrin sa...

Mente æ hadde læst en eller anna plass at man kunne ha dæm i ovn i stede, men så fant æ ikke ut kor d va æ hadde læst d...Men nu har jo du hjolpe mæ me den saken. Så tusn takk førr tipse, Elisabeth, blir ikke nå skrubbing hær nu. :o)
Nydelie dessertskåle førrestn, må ikke finn på å gjømme dæm vækk da har du jo ikke nå glede av dæm. E så koseli me ting man har arva og har masse goe minna om.
Fortsatt fin tirsdag tel dæ og husk å ta d me ro nu! :o)
-klæm-

Made by KKann sa...

Ojojoj - så flotte - skikkelig fine og de bringer fram minner ja!!

Ha en fin tirsdag!

KlemKKann

Anonym sa...

Du koser deg nå, unge dame ! :-) Supert !

Helt enig med deg, det er da ingen vits i å gjemme bort "stasen" vi har !

Fjordheim sa...

Så nydelige dessertskåler du har fått. Koselig å bruke noe av det en har, alt kan ikke bare fylle opp i skapene.
Makaronisuppe?
Har du oppskrift på det?
Ha en god kveld :)

Bodil sa...

Så koseleg, og så nydelege skåler :)

☆Therese sa...

Så flotte skåler også er det jo noe spesielt med ting som en forbinder med gode minner :)