fredag 23. oktober 2009

"Ferdig" - og dessert!

Endelig ferdig med evighetsprosjektet...
Babyteppet.
Nå har jeg jo strikket en del andre ting
innimellom, men dette tok lang tid.
Det værste er at jeg har to bunter Lanolin-garn
som også skal bli babyteppe....
Kommer aldri til å orke å sette i gang.

Teppet og den flotte
oppskriftboka fra Nøstebarn

Er ganske stort - la ei fyrstikkeske i midten for
å få fram størrelsen.
*****
Har festet trådene på leggvarmerne.
Ble søte, men veldig tykke.
*****
I gang med neste prosjekt:
Votter fra et av julemagasinene:
Tror de blir søte
*****
Dagens dessert:
Fruktsalat med sjokoladekake:)
Eller omvendt,
Sjokoladekake med fruktsalat...;)
He he, klarte ikke velge, så da sa jeg som Ole Brum:
"Ja takk, begge deler:)"
*****
En god nyhet å dele med dere:
Fredrik, eldstemann, kommer hjem i dag -
JIPPI!!!

5 kommentarer:

lavendel mio sa...

Nydelig teppe du har laget!
Skal ikke fryse babyen som skal bruke dette:)
Vottene er kjempefine, ser gode og varme ut de også:)
Enig med deg og Ole Brum, ja takk begge deler:)
Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne

Prinsessen-og-skurken sa...

Nydelig babyteppe, det vil nok lilleprinsen kose seg med :)

Ha ei koselig helg, sammen med guttan dine!

Fjordheim sa...

Nydelig nordlys. Har så vidt sett det etpar ganger her på østlandet. Det er flott.
Herlig babyteppe.
Kan godt tenke meg at det tar si tid å strikke det. Men det var værdt det kan jeg tenke meg.
Så godt at du ikke er arbeidsledig selv om du må holde deg litt i ro.
så koselig med dessert hver dag. Prøver å lage det på søndagene, men ikke alltid det blir da heller. Men på søndag skal jeg ha fri, så da bør jeg ha tid til det.
Ønsker deg ei riktig god helg :)
Og kos deg sammen med alle dine kjære :)

Unknown sa...

Så flink du e'!!!
Det teppet vil du få mye glede av! Ei god venninne av meg begynte å strikke på et slikt et så snart hun fikk vite at jeg ventet minstemann. Jeg ble så glad for det teppet. Minsten er 2 år og teppet brukes fortsatt!!!

Ønske dæ ei god helg og takk for de koselige hilsningene hos mæ.

Kjæmpe klæm til dæ :o)

Anonym sa...

himmel så svært det teppet ble!! må jo ta en evighet.. liker ikke slike store prosjekt.. har brent meg flere ganger på slike.. ser så spennende ut når man begynner men.. men..

liker leggvarmerne!!og Ole Brum!!! :o))