søndag 11. oktober 2009

Strikk og lørdagskos

Starter med å si at bildene havner i en merkelig
rekkefølge i dag - men orket ikke redigere...
*****
Da er et nytt strikkeprosjekt nesten i havn,
LEGGVARMERE:)
*smil*
Det er 80-tallsnostalgi og de er varme og deilige.

Enkelt og greit-
Hubro garn, store pinner, rett og vrang og et par fletter!
*****
Lørdagskosen i går
var en alternativ måte å lage reinskav på.
Vi har alltid reinskav i fryseren
(pga nærheten til svenskegrensa)
men jeg er ikke veeeldig glad i den tradisjonelle
måten å lage den på.
Så dette ble løsningen:
Reinskav i Wok-panna
wokes godt med litt salt og mye pepper
gulrot, squash, blomkål, purreløk, brokkoli
has i og wokes til du er fornøyd.
En pose Wok saus med Oyster og Spring onion-smak
Til slutt en god dæsj matfløte
Mmm, ganske sunt og veldig godt!
*****
De tovede vottene er klare.
Og det er bra for her er det kaldt nå.

Herlig med søndagsmorgen og fyr i peisen!
Ha en strålende søndag alle sammen:)

12 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

God morgen! Koselig å sitte med PC`n på fanget en søndag morgen.
Her skal det ikke fyres i ovnen på en stund, skal tvinge meg selv ut noen timer på formiddagen.
Hubro liker jeg også godt å strikke av. Det går fort og er et godt garn på pinnene. Ha en flott dag =)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei hei
Ja, nå fyrer vi også! Br- kaldt. Gleder meg til du skal lære meg å strikke. Klem

Hulda sa...

Tusen takk for gode ord! Så flott strikk du viser. Jeg falt for både votter og leggvarmere. :)

Anonym sa...

ble veldig misunnerlig her... peis!! DET savner jeg...

så deilig ut de leggvarmerne men strikking er ikke noe for meg:o)) det er en pinne for mye for mitt hode:o))

Ha en herlig søndag.. klem..

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Go morgen kjære deg,
og takk for din morsomme kommentar :o)
Var min tur til å stå opp tidlig med ungene i dag ;o)
Så fine vottene ble!
Og gryta så go ut!
Hold deg fast...her hadde vi Grethe Rhoede gryte i går.
Sunnt og godt.
Fannt ei fin G.R.bok på Fretex skjønner du.
Og nå er jeg inne i en god periode uten så mye søtt,og da er det jo bare å kjøre på,ikke sant...
Ha en hærlig søndag!
Kjerstiklem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Og leggvarmerne glemte jeg...
Imponerende med fletting og greier :o)

Bodil sa...

Koseleg innlegg frå deg. Flotte ting du strikkar, og god mat du lagar :) Har fyrt opp i ovnen eg og, og det blir det så god varme av. Ha ein fin dag :)

Fjordheim sa...

Flotte leggvarmere. Nydelig farge på dei. Reinskarv er godt. Og den oppskriften din må nok prøves en gang.
Ønsker deg en god søndag :)

Guro sa...

hei, hei, takk for hilsen, da blir å inspirert te å fortsette, men akkurat no e d lav pri på blogging og strikking, sku nok ha tatt bilda av husprosjektet, så alle dokker bloggvennan mine kunne se kor tida blei av ;o)
Akkurat no står vi m sparkling og pussing og sparkling og pussing, han e frøktelig nøye han mannen min, men da blir d jo fint også. grunning og maling MÅ vi også gjøre før d blir nattm fordi snekkeran kommer tebake i morra førr å legge golv og sette inn døre. HJELP gje mæ flere tima.....

Muffin sa...

Det ser godt ut det der, reinsdyrwok.. Og så mye deilig og varmt du har strikket, ja det er vel tiden for det, her ligger snøen i hagen allerede.

Josefine sa...

Å så koselig med fyr på peisen, strikkarbeid og deilig mat! Sånn skal det være...vi må bare kose oss alt vi kan:)))

Håper alt står bra til med deg, massevis av klemmer fra meg

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ ser deilig ut med fyr i peisen... og vantene var skjønne... deilig å kose seg med litt håndarbeide...
Ha en fin uke videre... Klem Kerstin