tirsdag 27. oktober 2009

God morgen!

Småttisene har fri fra barnehagen i dag,
så dette blir en dag med lek, kos og kanskje en tur på Kafé.
Egentlig er mine barn så lite bevandret på kafé at det
er ekstrem-utøvelse og ta de med på sånt,
men det hadde vært kos med litt sosialt samvær!
*****
Vottene jeg startet på fra julemagasinet for et par dager
siden ga meg litt hodebry...
Jeg rekte opp en halv vott
og satset på noe sikrere...

Disse er ikke veldig spennende,
men de er dobbeltstrikket
og derfor VELDIG varme og klør ikke:)
*****
Ha en fin dag alle sammen:)

8 kommentarer:

Hønemor sa...

God morgen til deg og. Ha en strålende dag, kos dere både hjemme og på kafe.
Masse klemmer fra sør.

Cathrin sa...

Di våttan så jo bare så deili ut! Du e så utruli flink me strekkepinnan, blir så misunneli på dokker som kan sånt. Heldivis har æ vænninne som overraske mæ me hjæmmestrekk i ny og ne, tel min store glede. Ellers har nok min stakkars sønn ikke vesta ka hjæmstrekka læsta og div. va førr nåkka... :o)
-klæm-

Cathrin sa...

Ingen fare, e så vant me å bli kalt både Cathrine, Christin og Carina at æ svare på alt æ...hehe...
Tuuuusn takk førr skryt av kortan mine, e så koseli at andre like dæm sia æ kose mæ så me å lage dæm. Det siste korte e ett av 10 som ei på jobb har bestilt tel jul, så e greit å få litt telbakemld fra andre...
Kortkurs/kvell ska vi nu vel få tel, bare å skrik ut...æ e me! :o)
-klæm-

Min stil sa...

Nydelige votter. Kommer godt med nå :)
Klæm Susanne

Muffin sa...

De vottene ser virkelig både tette og gode ut, lure plagg nå som Hufsa ligger på lur. Ha en fin dag, og kos dokker på kafe!

Hønemor sa...

Det blir litt mye strikking ja, typisk meg når jula nærmer seg. Jeg planlegger altfor mye mellom pinnene, ryggen verker og armene også. Usj, hvert år. Det er julestemning det. He he.
Kan ikke hekle vet du. Har så vidt lært meg å hekle sånne bestemorruter, men blir visst aldri ferdig med nok ruter så det blir ett pledd. Ett prosjekt som tydeligvis kommer til å ta flere år.

Skjerfet/sjalet skal du så klart få oppskrift på, den er superenkel.
Sandnes mini palett superwash garn, pinner nr 8,

Legg opp 3 masker.
Strikk vrangt på vrangen og rett på retten.
Øk 1 maske innenfor den siste masken på alle de rette omgangene, vrangomgangen strikkes vrang uten økinger eller fellinger.
Når du har 80 masker "snur" du. Strikk 2 masker rett sammen innenfor den siste maska på hver rette omgang til du har tre masker igjen på pinnen.
Fell av.

Enkelt, sant.

Hønemor sa...

Jeg glemte visst garnmengde. Det holder med ett nøste. De er på 100 gram.

Anonym sa...

blir litt grønn her over strikkeferdighetene dine.. 4 pinner er tre for mye for meg:o)) nydelige votter.. men hva skjedde med de andre? ser lenger ned at det var et innviklet mønster.. fikk du det til?